Remaja Zaman Kini.

By Nurul Nabilah Zakaria - 12:59:00 AM



heyy dear. how are u? harap korang sehat je. btw, korang nampak kan pic ni? insan yang sedang bersedih kerana dek putus cinta or maybe cinta tidak kesampaian. lebey kurang. susahkan nak mencintai seseorang yg kita tak cintai. agak keling ayat aku tapi, aku punye suke la. hehe. rase-2 kalau jiwang entri ni, please tekan button [X] kat atas tu, terima kaseh.

Si Jejaka : awak maseh marah lagi?
Si Gadis : ya. awak nak tahu kenapa saya marah?
Si Jejaka : ya. saya nak tahu.
Si Gadis : saya dah boring bila awak asyik mintak kiss daripada saya. \saya taw yang awak ni bf saya. tapi, saya ade maruah yang nak kena jaga. setiap malam bila kita on the phone, awak asyik mintak. memang saya ketawa. tapi, sebaliknya, saya naik menyampah dengan lelaki sebegitu./ saya penat bila awak asyik tanya saya 'bila kita nak dating'. \sejujurnya saya menyatakan bahawa saya lebih suke ikut cara Islam. walaupon ramai cakap agak kolot tapi, saya suke sebab dapat dihindarkan daripada maksiat. walaupon ade sesetengah ustazah di sekolah menyatakan 'couple' salah satu daripada zina. bagi saya, cara kita ber'couple' mengikut cara Islam, sudah memadai dan same-2 mendapat rahmat dari Ilahi./ saya jugak dah bosan bila awak tacing je. \saya taw kemesraan dalam pasangan amat penting. tapi, saya tak suke bila tengok guys tacing, merajuk. heyy, mane kejantanan kalian huh? fed up la macam ni bila sume lelaki suke tacing kat pompuan. mane gentleman korang as lelaki? kan saya dah tercakap utk semua lelaki. padan muke saya kejap lagi./ sekarang ni awak faham tak kenapa saya tak suke benda-2 ni sume walaupon agak romantik pada sesetengah remaja kita. namun, ianya tetap salah disisi agama kita. saya mintak maaf sebab lukakan hati awak.
Si Jejaka : tak ape. saya faham. maafkan saya sebab buat awak kurang selesa dengan saya. saya janji akan jadi yang terbaik. awak cakap je ape yang awak tak suke tentang saya. saya akan dengar.
Si Gadis : tak banyak perkara yang saya tak suke kat awak. cume macam saya cakap tadi. saya cume harap perhubungan seperti seorang kawan.
Si Jejaka : okay.

\..../ bermaksud hasrat yang aku nak explain tapi, tak dapat.

walaupon content agak tak kemas, tapi, dialog ni buat Si Jejaka tu akan saket hati la bila Si Gadis mintak putus. cara dea mintak putus tu, mcm sadis pon ade jugak. but, kita org Islam, jaga la batas pergaulan. jangan la kita terpengaruh dgn budaya laen. silap masuk padah akibatnya. aku nak mintak maaf la kat Si Jejaka yang terasa hati tu, salah aku as Si Gadis yang menaip ni. aku cume menyampaikan ape yang sepatutnya.


jangan contohi seperti ini. jika maruah Si Gadis digadai, inilah jadinya

|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
V



nota chumel :
maaf kalau ape yang aku katakan mcm hina ataw perli korang. tapi, aku insan biasa yang cube menyampaikan pesanan \mcm bebelan je haha./ . sori, entri terlebih panjang hari ni. hehe.

  • Share:

You Might Also Like

0 00 Budak Chumel