Akuh maseh di sini.

By Nurul Nabilah Zakaria - 1:42:00 PM

heyy ya.

aku kat mane? dah sampai umah tersayang aku ke?

haha. nope. esok baru aku balek naek transport terkhas utk aku. \berangan siot aku/

kenapa aku ade kat jb lagi? tak rindu umah ke?

banyak bunyi la korang ni. suke aku la. padan muke kena marah. haha.




heyy kat mane ni? chantek kan feri tu.

ehem. aku punye feri. sebok je korang. haha.

malam tadi aku berjalan pegi Danga Bay. agak lame aku tak pi sane. rase ade dalam 7 tahun aku tak pi sane. last pegi pon mase arwah ibu saket kat hospital. \terkenang/. teringat balek mase first time dtg sane. tengah layan perasaan tetibe je cousin aku jatuh masuk dlm kolam kecik tu. haha. semalam aku ckp kat dea cari balek kolam tu. dea tersenyum je. mama dah gelak-gelak bila teringat balek kess tu. hadui.

banyak perubahan beb. nak taw? jom.



mase bila Danga Bay ade feri bagai ni? aku pon tak taw la. sebab dah lame tak pi sane. tengah syok tengok keindahan laut ciptaan Ilahi ni, aku teringat balek mase family aku kena ulang-alik pegi jb kerana saket arwah ibu. mama perasan bila aku asyik termenung je terus ajak patah balekke tempat asal.




syok-2 aku mkn gula-2 kapas\yummy/, mama ckp kat aku.

"kalau ade ape-2 masalah, ckp mama. mama tak nak anak mama ade masalah. arawah ibu ade pesan suruh jaga anak-anak dea. mama ckp kat ibu. anak ibu, anak mama jugak".

mase mama ckp mcm tu, mata aku dah nak mengalir air mata. tapi, aku tahan je. mase tu, memang sebak la sebab tak sangka, mama jaga adek-beradek aku sampai tahap macam gitu sekali. aku je yg tak perasan. astaghfirullahal'azim.....

then, papa bawak pegi Permas Jaya n makan malam kat sane.

best gileeerrr! sebab dekat dgn laut yg memisahkan Johor dgn Singapura. tapi, tempat duduk bukan la dgn laut. kat tengah-2. sedih. sampai hati yg laen tak kasi kitorang duk dekat dengan laut. huu~ \tacing/.

after mkn, cabut balek. ternampak gambar pemilik restoran tu. dea bergambar dengan Zul Huzaimy. bkn senang artis nak mkn tempat murah mcm tu. \cabai la mulut aku ni!/.

mase dlm kereta, aku tanya mama. "ma, kita kat Singapore ke?". mama gelak. mane tak nye jalan bersimpang-siur. pastu, rase mcm sesat. papa ckp "ni kalau sesat mau tidak boleh sampai ke Singapore atau Melaka". aku gelak kat belakang. akhirnya, sampai jugak kat rumah mama.

kbaii.



nota chumel: shoutmix nak kena baya ea next year? naseb baek akaun shoitmix aku dah delete dulu. senang hati aku. kalau nak taw cara nak delete akaun shoitmix korang, tunggu entri seterusnya.





  • Share:

You Might Also Like

0 00 Budak Chumel