Yesung.....

By Nurul Nabilah Zakaria - 4:43:00 PM



Suatu petang yang cukup nyaman. Aku berjalan-jalan sekitar tasik. "Cantiknya tasik tu", kataku. Aku teruskan perjalanan aku ke sekitar tasik itu. Sedang asyik melihat tasik itu, aku terlanggar seorang pemuda yang sedang mengambil gambarnya (selca).



Lebih kurang begitulah gayanya, aku terus meminta maaf kerana langgarnya.

"Gwenchana. I'm fine. You're cute. What's your name?" tanyanya.
"I'm _____. You?.... wait! You're Yesung from Super Junior right?" kataku hampir menjerit.
"Shh... no one know who I am. How do you know? You're smart", puji Yesung.
"Well, I'm the ELF a.k.a SuJu fans of course I know". Hasrat aku berjumpa ahli SuJu dah tercapai! Yeah!
"So, you know who I am. Let's be friend, okay?" dia hulurkan tanganya untuk berjabat.
"Okay". Aku menyambutnya. Dari situlah bermula persahabatan aku dan Jongwoon. Aku gembira dapat berjumpa dengannya. Handsome. Baik. Funny person. Mempunyai suara yang sangat merdu. Ahh~


Percaya atau tidak, hampir 5 bulan kami berkawan. Aku bangun dengan malas apabila terdengar bunyi handphone aku berbunyi. Ringtone lagu SuJu. No Other. Aku melihat nama pemanggil, Kim Jongwoon. Aku terus angkat.

"Hello skinny!"
"Shut up! Anyway, are you free today?"
"Yup. Why? Wanna go out?"
"I want you go somewhere for me. Can you?"
"Where that place?" Yesung memberitahu alamat yang aku patut pergi.
"You know that place?"
"I guess I know. I can ask the driver taxi".
"Okay. Meet you 8 p.m.. Okay?"
"Okay!" aku matikan panggilan tersebut. Aku terkocoh-kocoh untuk pergi ke kelas untuk pagi ini. Terima kasih pada Jongwoon a.k.a Yesung sebab kejutkan aku pagi-pagi buta =='


Aku sampai tempat yang dikatakan oleh Jongwoon. Aku mula masuk dan menekan butang naik pada lif. Ting! Pintu lif terbuka dan aku masuk perut lif itu. Menunggu.... dan ting! Ia berbunyi lagi. Aku terpaksa menggunakan tangga untuk naik ke bumbung bangunan. Penat....

Sampai di sana, aku terlihat meja diterangi dengan lilin. Makanan dan minuman sedap terhidang atas meja itu.  Keliling tepi bumbung itu diterangi dengan lampu neon yang cantik. Mulut aku tidak berhenti mengatakan WOW! di setiap penjuru meja. Semasa aku mengelilingi meja itu, aku terdengar nyanyian daripada seseorang. Dia nyanyi lagu kegemaran aku, No Other. Aku pusing di tempat aku berdiri untuk melihat siapa empunya suara. Aku terlihat penjuru bumbung bangunan terdapat seseorang memegang belon berwarna-warni. Mungkin orang itu yang menyanyi lagu itu. Berpuluh-puluh belon dilepaskan hanya satu belon berbentuk hati tidak dilepaskan dan aku lihat.... Yesung memegang belon itu. Pada hujung ikatan belon yang dia pegang terdapat cincin di situ.




Dia hulur kepada aku cincin itu.

"I know, I'm not romantic like Donghae and Siwon. But, can you be my girlfriend?"

Aku hanya menekup mulut kerana terharu.

"I know, I'm not pretty like Jessica and Yuri. But, I accept you as my boyfriend because you're sincere". Yesung menyarungkan cincin itu di jari manis aku dan menggunting tali belon yang terikat pada cincin itu. Kami melihat belon itu terbang meninggi. Kami bertatap sesama sendiri.

"Shall we eat now? I'm hungry". Yesung membuat muka comelnya.
"Sure err....". aku kelu di situ.
"It's oppa! Yah! Why so difficult to say that? Hehe. Come sit here", dia hampir menjerkah aku. Tapi, aku tergelak kecil. Sengaja aku menguji dia. Dia menarik kerusi untuk aku duduk. Dia juga duduk di tempatnya. Kami makan bersama.

Ketika pulang, dia menghantar aku ke rumah flat dengan keretanya. Aku gembira bersamanya. Sampai di rumah flat aku, Yesung memegang kemas tanganku.

"I love you, jagiya. Thanks accept me as your boyfriend", katanya lembut.
"I love you too, oppa. Thanks be my boyfriend and that dinner".
"No problem. I'll do anything for ya". Aku keluar dari perut keretanya dan berjalan ke rumah aku. Sesampai di hadapan kediaman aku, aku melihat di bawah. Jongwoon masih di situ melihat aku naik ke rumah dengan selamat. Aku hanya memberikan senyuman padanya. Dia membalas dengan membuat gaya 'saranghae' padaku. Aku tertawa kecil lalu membuka pintu rumah dan masuk dalam.




Lebih kurang macam tu lah gayanya. Sangat comel! Dalam bahasa Korea, kyeopta! Kawaii dalam bahasa Jepun. Cute in English.


Hampir setahun kami bersama. Suatu hari, kami berjumpa di tempat pertama kali bertemu. Riak wajahnya sangat lain. Pelik.

"Oppa, are you alright?" dia terpukul dengan panggilan aku.
"Ha? Yup. I'm fine. Just that... err... nothing".
"Are you sure? Tell me what's bother in your mind".
"Will you accept what I want to say?"
"I'll try to accept it".
"I'll enlistment for public military this year. About 2 years I be there". Aku terkejut. Tapi, aku hanya menggangguk sahaja.
"Oh. That's what bothering you". Aku tersenyum.
"Would you miss me, jagiya?"
"I will miss you, oppa".
"2 years too long for me, jagi".
"7 years very long for me". Aku cuba berlawak dengan dia.
"7 years? I'm not singing 7 years of love". Dia ketawa kecil dengan kataku.
"I know. Just test it. Look, I'll be waiting for you until you comeback here, okay?"
"Really? I love you so much!" dia peluk aku.
"Yup. I love you too".

PAP!

Seseorang memukul kepala aku.

PAP!
PAP!
PAP!

WOI! TAK RETI BANGUN KE???




I can't believe that mom hit my head =='. The end.

nota chumel: Cerita semata. Hahaha. Aku bukan terror pun buat cerita. Enjoy!




  • Share:

You Might Also Like

0 00 Budak Chumel