huk hak huk hak! 5 km?? Oh God!

By Nurul Nabilah Zakaria - 3:05:00 PM

Hey! Hey! Hey! What's up korang? Anda sehat? Kalau sehat.. Alhamdulillah. Sakit seyh bahu aku hari ni!!! Why?? Buku yg aku bawak banyak sgt!!!! Sakitnya!!! Jap lagi tgn aku lak sakit!!! Nak siapkan report experiment Biology.. note Add Math... excersie PAI, SPT n KOMSAS!!! Tidak!!! Banyaknye!!! Kalau boleh, aku nak je suro akak aku siapkan!! Lagi2 ADD MATH nyer note! Malas betol aku nak buat!!!


Semalam lagi x payah nak cite! Aku ade latihan merentas desa!!! Penat siot!!! Lutut aku nak terabut pon ade gak!!! Yg malas aku nak bagitau korang, musuh ketat aku pon dtg sekali!!! Kalau yg baru follow aku tu.. nama musuh ketat aku ialah MISMOHID! Aku benci dgn bdk tu! Nama je PMR dpt 8A tapi, fikiran cm sial je! Suka giler buat cite bodoh! Mcm la ko pandai sgt! Kalau pandai tapi, pemikiran camtu x guna jugak! SIAL! SIAL! SIAL! >=(

Ckp sal merentas desa semalam, boleh tahan la jaraknya! Tapi, x nak panjang pulak jarak dia! Nak tercabut lutut aku ni!!!! Wahai Cikgu, x boleh tambah lagi ke jaraknya? Boleh la saya mintak MC ye.. hhehehe^^

Masa aku warm up, aku jumpa aku punya "spare part" aku!!! Nama dia?? WONG JIUN HAO!! Hehehe^^ tukar citarasa ea?? Dak cina lak tu aku kebas?? Ntah ade g ke x.. harap x de la ye Jiun Hao.. kih3! ;)

Masa merentas desa, jln dia x nak jauh plak kan!!! Berapa km?? 5KM DOK!!!! Jauh!!!!!! Tertekan!!!! Nasib lalu jln Parit Haji Hashim je.. kalau sampai jln Taman Rekamas.. i'm sowi!!! X mau lalu sebab......... tet! NO ANSWER!!!!! Hahahaha^^

Mula2 aku jln dgn Anne, Syikin, Susi, Farhana, Azlina, Azie n Fatin.. sampai pintu pagar skola.. kitorang terpisah.. sebab aku dah lari dulu.. hehehehe^^ sowi kwn! Aku dlm perjuang untuk menguruskan badan..hak3! Kuruskah aku jap lagi?? Hak3! Tlglah! Hahaha^^ sampai kat jln nak g Parit Haji Hashim tu.. aku bertemu dgn Anne n Syikin.. hehehe^^ diorang kata aku ni laju sgt.. ye ke??? Padahal, badan aku mcm TONG SAMPAH ni pon x dpt nk kejar aku kah? Wah! Hebat betol ank En. Zakaria ni ea.. hehehe^^ x disangka-sangka.. hehehehe^^

Sampai lorong yg tersorok (tersorok ke??) kitorang jumpe rumah ala2 dlm cite Hantu Kak Limah Balik Rumah tu.. hak3! Aku siap gaduh dgn Anne yg rumah 2 Hantu Kak Limah punya.. hahhaha^^ lawak kan? Dlm lawak2 tu, kitorang teruskan perjuangan yg x sudah tu.. hahahaha^^

Sampai selekoh ke Sekolah Agama Parit Haji Hashim tu, aku terjumpa Ayie. Aku pon membiarkannya dirinya sebegitu.. hahahaha^^ mampus kau la! Aku x campur pon.. aku mula berlari laju meninggalkan Anne sendirian di belakang sana.. nun jauh di sana..... sana mane aku x tau.. hak3! Mase aku ngah tunggu Anne, aku terjumpa HADI dak form 5A ast year! Dia ngah meronda-ronda di sekitar kawasan yg aku lalu 2. Masa tu, muka merah padam habis! Sebab berlari x berhenti. Tu la aku.. harap badan mcm TONG SAMPAH ade hati nak lari x berhenti kan dah tercungap-cungap.. PADAN MUKA KAU IeLA!!!!

Sampai skola je.. sume bdk dh ade.. teruk la aku ni!! Dulu, aku sampai drpd diorang tau! Ni, dah terbalik! Ape la lu! Hahhahaah^^ Nsib time tu ade Kak Atiqah Fazira. Kalau x, memang aku layan diri je la.. hahaha^^ then, aku terdengar suara yg ku kenali memanggilku "kak doraemon". Itu dia! Anisah gf Wan!!! Sesuka hati panggil aku KAK DORAEMON! Huh! langsung x hormatyg agak tua ni! (walhal,beza umo just 1 year je! Hahhaha^^)

Nak balik je.. aku jumpa musuh no. 1 aku MISMOHID!!!! Dah la time 2 dia baru sampai skola!!! Yes! Yes! Aku menang!!! Nasib aku la.. kalau yg real, aku x tau la camne jadinya.. huu~. Time 2 aku balik ngn Kak Ekin n Iera. Masa2 la aku jerit sepuas-puas aty aku!! Kak Ekin dgr pon terkejut. Hahhaha^^ teruk tol la aku ni!!! =p

Sampai rumah,ngadu kat abah yg lutut aku hampir putus! Abah boleh gelak je! Ish3.. bapak saya.. bapak saya! Kih3! Aku siap ckp kat abah lagi "agak2 berat turun bape kg la"

Ha! Ni la abah ckp kat aku...

"Ade hati nak turunkan berat badan! Baru 5KM.. x sampai 5KG turunnye". Akudgr pon dah sedih.. pergh! DUSH! Satu dpt! Sedih! =(

Okay la.. dah sakit tengkuk la pulak.. bahu yg sakit pon x baik lagi.. chow! ;)

  • Share:

You Might Also Like

0 00 Budak Chumel