Missing Days. Missing Life and Bla bla bla

By Nurul Nabilah Zakaria - 3:45:00 PM



Assalamualaikum.

21 Mac 2014

Tarikh atas ni buat aku rasa pilu sangat dan mood aku terus lain. Kenapa? Sebab, pukul 10.00 pagi - 10.25 pagi, pelajar SLP 3 diminta untuk mengemas kesemua barang-barang yang kitorang tinggalkan kat Studio 2. Kebanyakkan barang-barang tu adalah barang peribadi. Plus, barang yang kitorang pinjam untuk melukis 2 sem lepas. Puan Suriyana yang mengarahkan kitorang untuk mengemas sebab junior kitorang nak pakai.

Berapa banyak barang? Masya-Allah ada yang berat gila nak mengangkat. Ada yang sikit je. Tak termasuk lagi fail yang kitorang letak dalam studio tu. Barang aku tak de la banyak mana. Sebab kebanyakkannya barang dari sem 2. Tapi, nak mengangkat fail yang besar tu. Masya-Allah, hanya Allah yang tahu betapa payah aku mengangkat fail tu dengan kesemua pelan yang aku kerjakan sem 2.

Masa mengemas tu, aku terfikir, 'Ini ke sem akhir aku kat Melaka?' Hati aku terdetik tanya benda ni pada diri sendiri. Biarpun banyak kenangan pahit aku kat sini, tapi aku cuba kuatkan hati dengan senyuman yang lebar dan bertelaku di depan Allah dan bersujud pada-Nya. (ayat aku mengalahkan ustazah siot! Kembang kempis hidung aku weyh!!! Hahahahaha). Baru aku tau, masa telah mendewasakan aku dan mencemburi aku untuk duduk lama di bumi Hang Tuah ni.

Walaubagaimanapun, aku tetap gembira sebab melalui aku belajar di sini, aku faham erti B.E.R.D.I.K.A.R.I..Ye, aku faham akan perkataan ini.

Wassalam.





nota chumel: Selesema teruk gila lepas tertangkap bau Bangla busuk kat dalam bas time nak balik rumah tadi. Sakit hidung + pening kepala. =,='







  • Share:

You Might Also Like

0 00 Budak Chumel