New Semester for Senior Sem *Bright Smile*

By Nurul Nabilah Zakaria - 12:34:00 PM



Assalamualaikum.

So, dah masuk sem baru. Semestinya azam pun terlebih baru kan? Apa azam aku dah masuk sem baru ni ye? Okay, I'll tell everything here. Aku nak dapat 4.00 pointer sem kali ni. Sem lepas aku dapat 3.89. Alhamdulillah. Aku bersyukur sangat! Aku akan cuba dapatkan pointer yang lebih tinggi kali ni! Untuk semua subjek pula, aku dapat semua A!! Alahamdulillah. Aku bersyukur sangat! Kali ni, aku nak kalahkan Esham dengan Izaad! Both of them are my senior. So, even they're my senior, I've to beat them to get the best result! Hwaiting Nabiela!!

Untuk sem baru ni jugak, aku berazam nak kumpul duit nak beli handphone baru. Hari tu berjalan sakan dengan family aku, nampak handphone Lenovo. Sangat murah dan saiznya macam Samsung Galaxy Note 1 or Galaxy Note 2. Harganya, RM500. Murahkan? So, I've to collect money to achieve to buy that phone. Besides, this sem I've start going to work like other people. Tujuan aku kerja pun nak hilangkan bosan kat rumah sewa ni and cari sikit duit belanja makan dan untuk phone jugak. Hehehehehe. Nampak sisi jahatnya? Astaghfirullahal'azim Nabiela... mengucap...

Sem ni jugak, aku cuba jadi baik dengan classmate. In Shaa Allah, jika kita jaga perhubangan kita dengan makhluk sesama Allah dan hubungan dengan Allah, Allah akan beri ganjaran yang sebaiknya kepada kita. Sama ada kita sedar atau tidak, Allah banyak tolong kita dalam kehidupan ni. Alhamdulillah.

Okay la, sampai sini je. Nak buat assignment kelas Bisnes.

Wassalam.





nota chumel: Ya Allah, Kau selamatkanlah dan Kau pertemukanlah 239 penumpang berserta 12 kru penerbangan pesawat MH370. Ya Allah, seandainya pesawat tersebut berada di langit, Kau turunkanlah. Seandainya pesawat tersebut berada di bumi, Kau keluarkanlah. Dan seandainya, pesawat tersebut berada di daratan, Kau zahirkanlah. Amin ya robbal 'alamin...







  • Share:

You Might Also Like

0 00 Budak Chumel