Sehari Bersama Penduduk Jus Perdana

By Nurul Nabilah Zakaria - 11:52:00 AM



Assalamualaikum. Annyeong. Mushi mushi. Ni hao.

Nak gelak tengok muka Haha. Hehehe.

Anyway, hari ni aku tak story yang stress-stress kat korang.

Aku nak start new life today.

Okay, hari Rabu lepas kolej aku ada buat program mendekati jiran-jiran kat tempat kitorang tinggal.

Macam mana cara kitorang buat? SECRET! Hahaha.

Lets see the pictures!



Sebelum mendekati jiran, kita mendekati rakan-rakan sekelas dulu. Hahaha.

Ni aku dengan best friend aku, Punitha. Kitorang gila K-Pop and SuJu.

Hari-hari kitorang gaduh pasal Han Geng and Sungmin. Hehe.



Sebelum program bermula, kitorang kena sediakan bubur lambuk.

Dengan bubur lambuk ni la kitorang pegi dari rumah ke rumah jiran tetangga semata-mata untuk mendekati mereka. Baik kan kami? Okay, perasan je lebih!



Dah siap masak, kenalah kemas dapur! Kesian Sir Fathoni aku penat angkat batu bata. Haha. Nak tau mana 1 Sir Fathoni tu, yang cekak pinggang tu la dia. He teach me Aplikasi Komputer.



Zul, bungkus bekas bubur baik-baik! Hahaha^^ Nak tau mana 1 Zul, dia yang pakai baju biru tu.Hehehe. Yang bertudung biru menghalang pandangan ni girlfriend dia, Jihah. Diorang berdua rakan sekelas aku. Tak sangka tu jodoh diorang. Hahaha.



Ni pulak tugasan yang hampir sama dengan si Zul buat tadi. Cuma ia dikendalikan oleh lecture-lecturer and staff-staff kolej je.




Rata-rata budak yang duduk kat situ sebenarnya dipaksa duduk kat situ termasuk aku! Why? Sebab ada pegawai yang tolong sekali buat keje ni nak ambil gambar kat phone mereka. Tak pasal-pasal budak-budak jadi role model kat situ. Kira okay. Jadi teladan kepada insan-insan lain. Hahahaha.



Ta da! Ni la bubur yang dihadiahkan khas untuk lecturer JE!!!! Hahaha. Ni keje aku, Punitha and 2 senior yang cun yang hantar. Padahal tak hantar pun. Just angkat letak atas meja je. Hampeh =='



Ni la geng yang baik hati akan hantar bubur lambuk ke rumah jiran. Baik hati apa, terpaksa kot! Hahaha. Kebanyakan budak yang pakai baju biru ni rakan sekelas aku. yang akak pakai baju hijau kat tangga tu la senior aku.

Masa menghantar......

Maaf tak de gambar! Aku kepenatan buat keje and berdiri di tengah panas.

But, aku akan cerita jugak.

Masa menghantar tu, aku dalam perjalanan balik ke rumah. Tetiba ternampak geng aku hantar bubur lambuk ke rumah-rumah jiran.

Memang best masa hantar tu. Dapat berkenalan dengan jiran-jiran and wakaf 1 Taman Jus Perdana tu (tempat kitorang tinggal)

Dalam kepenatan, kitorang masih boleh tersenyum dapat berjumpa dengan mereka.

Dan program tu berakhir pada jam 4.30 petang.

Dan.... aku bawa balik 3 bekas bubur lambuk! Yummy!

Nikmat aku buka puasa masa tu. Hehehehe.

Okay, that's all.

kbaii.




nota chumel: This week full of stress and tension! Mengahadapi kuiz mengejut, assignment. Tahan sabar je la. Lagi beberapa hari, jam, minit dan saat untuk aku balik ke Simpang Renggam =)




  • Share:

You Might Also Like

1 00 Budak Chumel