Kenangan

By Nurul Nabilah Zakaria - 10:41:00 PM

annyeong haseyo
konichiwa

hai korang. eh, terjumpe lagi. ngueh ngueh ngueh. okay, kali ni aku tak mau sentap-2, tacing-2. aku na happy. kali ni, aku story sal umah mak tok yang agak lame gila aku tak singgah. sebab, umah tu dah ditinggalkan. mak tok aku meninggal setahun selepas arwah ibu aku meninggal. tok abah pulak aku tak taw meninggal tahun bila sebab aku tak amek pusing hal tu | teruk kan |.

sampai kat umah mak tok, mak ngah, pak ngah n cousin aku ngah lepak tengok tv. aku pulak datang melenggang n sakat cousin aku sorang. ekceli, anak mak ngah n pak ngah aku ade 2. tapi, yang sulung ade kat asrama kota tinggi. tak jumpe yang sulung jumpe yang last. yang last tu okay la sebab aku memang kamcing dengan dea. dalam 30 minit gitu, mak ngah n pak ngah nak out pegi beli penyapu. hajatnya, untuk membersihkan umah yang dah lame ditinggalkan tu. lame jugakaku tunggu. tengokcousin aku maen bola dengan adek aku. pergh! macam tak lame pulak. kira-2 1 jam tu, baru sampai umah mak tok. rupanya beli kudap-2. haish ==' sabar je la. dapat makanan, terus ke dapur tolong kakak aku hidangkan makanan. after makan, kemas la umah yang bersepah tu. mase tengah bersihkan bilik belakang, mak ngah aku jumpe gambar-2 arwah mak tok n tok abah. buley tahan jugak tok abah n mak tok mase muda-2 dulu. ade jugak gambar-2 mereka yang ade nota jiwang kat belakang gambar. serius aku cakap. nota tu memang jiwang habes. then, jumpe la jugak gambar arwah ibu aku bersama mak ngah aku mase kecik-2. chumel jugak arwah ibu aku dulu. ehem, saling tak tumpah macam anaknya kan? | perasan |. ade jugak, aku jumpe gambar moyang aku. buley tahan alim jugak moyang aku dulu. pakai serban. tapi, aku tak tahan tengok gambar tok abah n mak tok. selaen tu, aku jumpe permainan aku n kakak aku mase kecik-2. hehe. aku jumpe puzzle, dam eh, macam-2 la. mase kemas bilik arwah mak tok, mak ngah aku jumpe rantai dari mekah. memang chantek.

ni la barang-2 yang aku jumpe kat bilik tu. haha.

kemasnya, sampai ke maghrib. alhamdulillah, siap jugak. tapi, tak sepenuhnya. kalau ade mase, kitorang kemas lagi.

okay, setakat sini je dulu. esok dah skola. harap, tak de perkara yang membuatkan aku sedih esok. wassalam.

  • Share:

You Might Also Like

0 00 Budak Chumel