Selama akuh beraya (2)

By Nurul Nabilah Zakaria - 11:13:00 PM

Annyeong haseyo.

Kita bersua lagi. Eh, ni coretan ke-2 tok hari ni. Thanks tok aku yang sengal kerana berani curi time study tok coretkan kisah hati ni (cehh). Okay, kali ni aku nak sambung kes pertama tadi punye. Jom sambung!


RAYA KEDUA


Raya kedua tak banyak cerita sebab yang datang beraya kat rumah aku cume adek abah je. Ni la family makcik aku. Mase ni aku membisu seribu bahasa kerana tak tau nak borak ape dengan cousin-cousin aku ni. HEHE. Pemalu jugak aku ni ea? Perasan la kau Cik Nabila!



RAYA KETIGA

If aku tak balek kampung, aku balek la jugak tempat tinggal aku. Ntah ape-ape je aku ni. Kira terlebey baik la kan daripada duduk kat rumah melayan FB selama 1 minggu. Such crazy things I do one week! HAHA. Eh, nampak aje korang ea aku bergambar dengan si kecik Zara ni kan. Gatal betul mata korang! Jap-jap. Mate aku juling. HAHA. Gila! mase ni confirm mate tengah lawan dengan insiden yang membuatkan aku tido. At last, memang aku tido. Tapi, aku tido sopan tak la macam korang. Ngutuk siot!



Aku keadaan terlabek? HAHA. Gila perasan kan aku? Memang aku dah naik gila lepas bersiap nak pegi rumah mak ngah aku. Snap gambar dengan memakai pashmina yang baru. Confirm aku perasan cun! Tapi, nak buat macam mane dah aku macam ni. Suke angkat bakul. Tapi, ayat memang pedas la. Pada korang yang terasa, aku kat sini cuma bergurau je. Tak de niat nak saketkan hati korang walaupon sedang saket. KAH3!



RAYA KEEMPAT

Raya keempat aku just pegi rumah all the atok sedara's house. Gila keling ayat aku ni kan? Collect all the duit raya walaupon niat di hati tak mau amek duit raya tu. Tapi, kalau orang dah bagi, aku nak buat macam mane lagi. Amek n seluk dalam poket je la. Dalam kereta abah.... tok ngah kasi RM1. Tok su kasi RM2.50<------statement tipu je!

Sesampai di rumah.........

Ni je? PEMBOHONG! Banyak lagi. Tapi malas nak tayang. Korang nak ke? Cepat la rembat satu. Tapi, dah amek jangan marah tau kalau korang tengok sampul tu, KOSONG JE! HAHA. Memang aku murah hati. Murah hati kasi sampul duit raya. HAHA. Malam-malam gini je korang dah kena dengan. Jangan marah. Nanti kena jual. HIK3!



Okay, setakat sini je yang aku dapat coretkan. Harap, ade la hari-hari lain yang lebey indah daripada yang biasa. HOT AIDILFITRI! Wassalam.

Cik Nabila : Next year tak dapat raya sakan. SPM menanti SPM menunggu! Duit raya? Confirm kurang RM10 je. BERANGAN!

  • Share:

You Might Also Like

0 00 Budak Chumel