Selama akuh beraya (1)

By Nurul Nabilah Zakaria - 5:07:00 PM

Annyeong haseyo korang!

Best tak raya korang tahun ni? Aku? Lepak je. Tahun ni aku just beraya keliling Johor je (keliling ke?). Yang penting, dapat jumpe sanak saudara pada hari raya yang buley aku katakan dah lame giler aku tak jumpe diorang. Hmm... maklum la, setahun sekali je jumpe. Ehem... Mr. N pon aku tak jumpe okay!

Nak tengok aku beraya ke? If u don't want, pegi jauh-jauh la beb! Gambar ni memang confirm ta masuk FB aku. Alasan----->M.A.L.A.S!

RAYA PERTAMA

Ha! Ni la yang datang umah aku tok beraya sakan. Ekceli, ni adek-beradek sebelah arwah ibu aku. Eh, korang tak taw cite ek? Ibu aku dah lame passed away. Mase tu, aku darjah 3. Cepat je ibu aku tinggalkan family aku. Okay, stop this! Back to the line. Mase ni memang kecoh rumah aku. Tak buley digambarkan dengan suara Mikhail n Zara. Pergh! Tuan rumah buley jadi giler!



Wah~ banyak giler makanan! Maklum la, setelah sebulan berpuasa, makan pon macam tak ingat dunia. Sekali pandang, pergh! KAWWW TIMMMM! Memanng ta muat satu meja. Meja umah kecik je dah orang yang duduk pon tak ramai.



Ni, cousin aku yang pandai. Nama dia Ikmal Hakim. Aku selalu panggil dia Akim je. Eh, name panggilan dah macam Akim AF kan. Cume, suara dia ta macam Akim AF. Suara dia garau gila. Aku dengan naik gerun beb. And because of that, aku ta rapat dengan dia. Dia rapat dengan kakak aku.



Yang ni adek kepada Ikmal Hakim. Name dia, Adam Heikal. Tapi, bapak aku panggil dia Sepet sebab mate dia sepet. Macam aku. Aku rapat jugak dengan Adam ni. Sebab dia jenis friendly (ye la sangat). Tapi, suke sakat aku. Dah terikut dengan adek aku. Maklum la, sebaya. Tak buley nak kata ape kata ape kalau dah terpengaruh dengan yang sebaya. Otak dia agak matang. Buley kata sama matang dengan abang dia. Tapi, ade la cam poyo sikit (sori Adam!)



Ni mesti la korang kenal kan? Zara Marissa. Dia dengan abang dia la yang bikin kecoh satu ruumah aku. Untung tak roboh. Tapi, adanya si Zara ni, aku makin suke la. Suke tengok muke dia yang chumel. Ape? Lesbo? Ngarut siot korang ni! Aku suke tengok budak kecik la! Pandai-pandai lak korang ni.



Kuih raya?! After ibu aku passed away, ta pernah-pernah nak tayang-tayang kuih raya kat ruang tamu. Buley dikatakan first of the year la tayang kuih raya ni. Banyaknye, kitorang beli je. Setakat nak buat tu, memang hampeh la. Confirm tak jadi biskut raya. HAHA.



Okay setakat ni je yang dapat aku coretkan. Story ni ade sambungannya. Nanti aku sambung. Wassalam.

  • Share:

You Might Also Like

0 00 Budak Chumel