Saya anak Malaysia

By Nurul Nabilah Zakaria - 7:36:00 AM

Annyeong haseyo

eh, hari ni besday Malaysia kan? nak ucap happy Malaysia day. seronok jugak jadi warga Malaysia kan? ape? tak? kesian korang. haha. rilex jangan tacing-tacing. aku maen-maen je. kenapa aku suke jadi warganegara Malaysia?


-sebab dapat duduk dengan pelbagai bangsa dan agama
-dapat kenal budaya mereka yang unik
-menghayati sejarah kemerdekaan negara (sejarah aku tak pernah failed kay)


sikit ni je? hoi! banyak lagi la. saje aku taip ciput ni. saket tangan aku buta keje semalam.

ape tema kemerdekaan kita tahun? ape? tak tahu lagi? ape korang. rilex. ayat sindiran sentiasa dalam blog ni. korang takkan terlepas punya.

ǀ
ǀ
ǀ
ǀ
ǀ
ǀ
ǀ
ǀ
ǀ
ǀ
ǀ
ǀ
ǀ
ǀ
ǀ
ǀ
V

tema kemerdekaan tahun ini adalah 1 MALAYSIA : TRANSFORMASI BERJAYA RAKYAT SEJAHTERA.

jelas kan? haha.
okay la. aku nak stop kat sini. nak bersiap pegi taiping. hehe.
hari orang sambut kat rumah.
aku sambut sambil berjalan
sekurang-kurangnya, kat bumi malaysia jugak aku berjalan.
hee~
lastly, SELAMAT HARI MALAYSIA!

si kecil ni pon ade semangat kemerdekaan. remaja sekarang bagaimana? bukankah remaja adalah generasi akan datang yang akn memimpin negara ini? fikirkan.


kita hidup 1 Malaysia. tapi, sering kali kita dengar bangsa lain bergaduh sesama sendiri. ade jugak kaum laen yang mempersendakan agama lain. tak malu ke kalau pelancong dari luar mengatakan "Malaysia bukan 1 Malaysia". fikirkan.....


biar PM kita melaungkan 1 Malaysia bersama dengan kita. tapi, kita ni 1 Malaysia ke? Biar ekonomi maju asalkan perpaaduan tak maju. hayatilah..... <----- macam ape dah.



Cik Nabila : semangat gila kau bila cakap macam ni. psst. korang ade ke? haha.

  • Share:

You Might Also Like

0 00 Budak Chumel