Kursus PBSM Yang Sangat Gempak

By Nurul Nabilah Zakaria - 9:09:00 AM

Aloha korang! Amacam pagi yang ceria ni? Happy2 la sikit. Kan hujung minggu.. exam? Owh jangan gentar. Jadi la macam aku! Memang tak baca buku langsung! Hahahha^^ Okay la nak start story ni.. jom! Jom!


Pada hari Sabtu yang tak berapa indah, pada jam 7.30 pagi.. aku ade kursus PBSM kat skola. Memang gempak la! Datang je.. alhamdulillah.. aman lagi tanpa Encik Fieq, Abang Fia n Enal. Aku datang je, terus jumpa si Syiffa. Borak2 la dengan dia. Dia memang baik la! I suke kawan dengan dia. Borak2.... daftar time! Aku daftarkan la kehadiran aku ni. Ramai jugak yang baru sampai. Termasuk la kengkawan aku yang lain. Nak sebut panjang sangat. Nanti tak habis aku nak cerita..


Mase kat bilik tayang, aku borak dengan Conot n Syiffa. Baru ku sedar yang duduk sebelah Encik Fieq! Tak guna! Enal cakap kitorang ade affair ke kan siap dengan tangan dia lagi. Aku lagi malas n menyampah dengan diorang tu! Malas nak cakap aku dok diam tapi, restart balik bila Conot borak dengan aku. Akhirnya, sampai penceramah datang baru kitorang diam. Pendek kata, selagi penceramah tak sampai, selagi tu la kitorang akan bising!


Sebelum ceramah start, Fieqade tanya aku something sal kursus ni. Maklum la, dia orang baru. Mana pernah ikut mana2 kursus ni. Aku jugak yang ditanya. Aku lebih lama masuk PBSM dari dia. Ceramah pun start. Dengan tekunnya aku mendengar (kalau setakat suruh dak2 ni ke depan buat ape!). Dengan rasa bersyukurnya, Si Fieq n the gang duk depan jugak. Tak payanh si Enal buat spekulasi lain pulak! Khusyuknya anak Zakaria ni mendengar taklimat tu. Maklum la, nak lulus exam. Teringin nak jadi seorang ahli farmasi nanti (asalnya guru. Tapi, ni nak buat pasal nak kerja sebelum result SPM keluar).


10.30 pagi- kitorang rehat. Aku rehat dengan Azie, Kak Iqa, Zaini, Nazatul, Conot, Nieza n Syiffa. Mase tu aku memang tak banyak cakap. Aku kalau makan ni, memang malas nak cakap. Diam je. Sampai nasi dah habis, bukan aku sedar pun. After makan, kitorang masuk balik ke bilik tayang. Dengan senang hati, aku lepak la kejap. Tidur tak la. Tapi, time penceramah tu sibuk dengan dia punya laptop, aku tidur la sekejap. Ngantuk seyh! Sekali, dah siap.. dia ajar benda alah CPR pulak. Then buat practical. Mase tu, dia tunjukkan. After that, cikgu suruh Emi buat. After Emi buat.... Cikgu Maryam suruh aku pulak! Shit! Memang aku bengang la! Aku pun buat la. Menggeletar tangan nak buat. aku pun redha je la. Nasib baik dah siap semuanya. Tinggal exam je. Mase exam, aku, Conot n Syiffa payung jawapan. Memang gempak la. Dah siap? Balik la! Tapi, aku tak balik. Aku lepak jap dengan Conot n Syiffa. Saje sesuka nak lepak. Mase ngah lepak tu, aku snap sana... snap sini dengan diorang. Ni la antara gamabar yang kitorang snap tu...


Mentang2 beg diorang same. Nak jugak suruh aku amik.
Ikut perintah... 


Kami bertiga!

  • Share:

You Might Also Like

0 00 Budak Chumel