Bila Pula Aku Jadi Budak Touching Ni ?

By Nurul Nabilah Zakaria - 11:12:00 PM

Hoi! Ngantuk ka? Maaf kurang sopan.. budaya kita wajah kita ye. Opss.. salah la. Budi bahasa budaya kita. Jangan marah ye.. ni pon hati tengah ngamuk. Why? Ngamuk sebab tak dapat jawab dengan baik masa exam. Exam kali ni boleh aku kata damn la! Sakit + Geram tahap cipan! Aku rasa, sume subjek elektif aku boleh failed! Tapi, harapan jangan la. Aku pon teringin gak tengok pen warna biru kat slip tu nanti.. Amin.....


Stop sal exam! Sekarang nak cerita sal dak tacing. Helu!!! Sape tacing kat sini sila angkat kaki! Mak oi! Asal nak tacing2 ni. Jawab cepat! Cepumas! (Sendiri tacing pon tak ngaku. Uhuk!). Kenapa boleh tacing? Ha! Jom la checkout jap...



See? Bisa lihat tak? Disebabkan cerita ni, aku jadik tacing. Sedih siot aku tengok cite ni. Lagi2 bila part romantic Melody dengan Elang. Yang paling geram tengok cite ni bila Hanny, Jelita, Ajeng (ntah ape punya nama) n Anggika jeles dengan hubungan Melody dengan Elang n dll. Aku kekadang pon cry jugak tengok cite ni. Episod hari ni pulak, Anggika tuduh Melody yang bunuh anaknya, Elang. Waktu tu, Melody nak nikah dengan Elang. Tapi, masa Elang nak pegi Masjid Kota, Elang dihalang oleh Ajeng, bekas tunang paksaan ibunya. Mase tu, Ajeng punya idea macam mana nak kasi Melody n family Elang sedih dengan gosip kematian Elang. Dah la orang nak kahwin tapi, ditolaknya si Elang tu ke sungai. Habes maut la si Elang tu...

Nak lagi? Okay... lepas tu, Melody balik rumah dan Hanny n Jelita cakap yang diorang sangat simpati kat Melody. Dah la neneknya gila. Pastu, kematian ibu Melody n mak Melody pulak.. hai.. bertambah la sedihya... mase tu jugak, diorang tanya yang Melody sempat kahwin ke tak n Melody jawab tak sempat kahwin. Disumpah seranah lagi si melody tu..  kesian. Esoknya, Melody jadik la Cinderella kat rumah. Pulangnya nenek Melody, terus Melody jadi gembira lalu sedih kerana nenek yang dia kenal bukanlah nenek yang dulu punya. Selalu tanya mana Melody hilang... Melody keluar dengan Elang ke... n so on. Masa melody tengah masak, dia muntah. Kata mak cik Melody, Hanny, Melody mengandung. Tapi, belum tentu lagi dia mengandung. Untuk memastikan dia mengandung, dia letak ubat jamu kat dalam susu tu dan Melody sakit perut. Masa Hanny cakap dengan anaknya, Jelita mengenai rancangan jahat mereka, nenek diorang terdengar. So, apa lagi, nenek diorang selamatkan Melody la. Dia bagi jamu yang membuatkan dia tidak keguguran lagi.

Melody mengucapkan thanks kat nenek sebab selamatkan bayi Melody tu. Nenek sarankan jumpa Anggika n bagitau semuanya. Sampai saja diorang kat sana, Anggika marah Melody n nenek dan dihalau. Waktu kena halau keadaan di luar hujan dengan lebat. Mase tu jugak, Melody sumpah Anggika yang bayi dalam kandungannya takkan sebut perkataan 'nenek' dekat Anggika.

Habes dah aku cerita. Nanti2 aku sambung. Ngantuk ni. Esok periksa Sivik. Sangat senang lorh... daa~ salam...  XD

  • Share:

You Might Also Like

0 00 Budak Chumel