Rezeki semalam

By Nurul Nabilah Zakaria - 12:27:00 PM



Assalamualaikum....


16 Februari 2014


Subuh yang menyenangkan telah mengejutkan aku untuk bangun pagi untuk mengejutkan adik aku bangun. 6.20 pagi. Awal 5 minit daripada yang biasa aku bangun. Number Nine~ T-ARA. Kacau daun betul. Bangun je, tengok adik aku dah bangun untuk ambil tuala. "Jangan lupa solat Subuh". Adik aku mengangguk je. Lepas tu, aku tidur balik.

8.00 pagi. Aku bangun untuk kali kedua. Ayah aku dah get ready nak pergi check-up. MALANGNYA, salah tengok tarikh kat buku appointment. -,-. Penat abah bagi aku RM5 dah kena pulangkan balik. Okay, aku pun pegi keluar ambil tuala mandi. Siap mandi, aku kejutkan kakak aku. Siap semua, keluar pegi breakfast. Lepas breakfast, shopping time! So, pergi la kat Econsave. Shopping barang untuk kakak aku buat kek. Siap, balik.

11.30 pagi. Aku gerak pergi rumah makcik aku kat taman yang sama lorong yang berlainan untuk lunch. Sampai sana, mama suruh aku dengan kakak aku tengok baju lama dia. Mana tau kot-kot boleh pakai kan? So test je la. Alhamdulillah, ada jugak yang boleh pakai. Dah siap tu, mama ajak kitorang makan. Makanlah kitorang sambil berborak. Sampai adik aku datang, dia menyambung makan pula. Aku pulak, teman mama pegi bank, post office and cari car wash. Plus, kitorang pegi pasar tani untuk beli kudap-kudap. Yummy! Kenyanglah aku 1 hari tu. Rezeki datang bergolek-golek. Siapa tak nak woi!

8.30 malam. 1 famili aku pergi Pizza Hut. Hmm... not my favorite. But, I just eating. So, my sis bought Hawaiian Chicken, Pepperoni Beef and BBQ Chicken. Plus, chicken and mushroom soup. So, eat time! So yummy! Alhamdulillah, rezeki daripada Allah untuk semua. Aku gembira sangat. =)


Wassalam.





nota chumel: Cuti sem kali ni, hanya untuk makan je. Lupakan semua!







  • Share:

You Might Also Like

0 00 Budak Chumel