Rayaku

By Nurul Nabilah Zakaria - 10:32:00 AM



Assalamualaikum. Annyeong. Mushi mushi. Ni hao.

Rindu aku tak?

Hahahaha. Lama aku tak mengupdate dek kerana kemalasan yang semakin menebal dan dipenuhi dengan assignment yang gila-gila tu!

Raya aku? Biasa-biasa je. Tak meriah macam korang. Macam aku kata dalam entri yang lepas, aku dapat cuti lebih.

Nak tau cerita penuh raya aku? Jom scrool ke bawah!


RAYA PERTAMA


Ta da! Our food for eid! Sedap tak terkata! Siapa yang masak? Mestilah aku... hahaha. Act, bukan aku. Aku cuma membantu sis aku masak je. Hehehe. Jangan angry bird ye?



Ni la keje family aku bila first day raya. Bergambar and melaram je. Maklum la, sambut setahun sekali je. Abah balik rumah kejap sebab takut Usu and his family datang waktu petang.

Tapi, diorang datang dalam pukul 5. Kira okay la tu. Dapat aku main dengan Mikhail and Zara.





Masa mereka nak balik, perkara wajib yang perlu dilakukan oleh insan-insan yang sudah bekerja adalah memberi duit raya kepada budak-budak. Kakak aku pun bagi sekali tau. Maklum la, orang dah bergaji.

Aku pun dapat juga. Sebab aku masih budak-budak lagi. Nampak kau perasan muda, Nabiela.


RAYA KEDUA



Raya kedua aku dikunjungi oleh Mak Yot and Mak Su's family.

Kecoh la jugak dibuatnya. Plus, I meet someone....



Ta da! Nampak tak makhluk Allah pakai baju warna hijau?

Tu la yang aku jumpa! Act, he's my cousin and former student at Hanyang University.

Mesti K-popers tau kan Hanyang kat mana.

Baru tahun ni la aku nampak dia. Kalau tak, beraya la dia kat Hanyang sana.


RAYA KEEMPAT



Hi! My name is Zara Marissa. Z.A.R.A.. Wakaka^^ Aku dah ikut macam dia dah nak kena eja nama dia satu per satu.

Masa mula-mula aku jumpa dia, asyik berkepit dengan mummy and daddy dia je. Sekarang dah besar panjang budak ni, makin aktif jadinya.



Masa ngah main dengan budak Zara ni, aku main tembak dart dengan abang dia, Mikhail.

Gila penat. Dalam kereta, aku tidur je. Penat layan diorang.

That's all. Kbaii.




nota chumel: Kalau korang perasan, aku tak de story raya ketiga kan? Time tu tak ada apa yang berlaku. Rumah kitorang rehat sementara daripada dikunjungi orang. Hehehe.






  • Share:

You Might Also Like

0 00 Budak Chumel