Petang semalam...

By Nurul Nabilah Zakaria - 8:36:00 AM



heyy ya.

entri ni agak sedih sikit. so, kalau tak suke dengan airmata jangan bace kayy.

semalam petang aku tak taw kenapa pelik sangat perangai aku.
asyik nak marah orang.
alkisahnya bermula masa M nak aku temankan dea jumpa kawan dea.
aku ikut sekali. tapi, sebenarnya, hajat aku cuma nak bertugas kat library je.
mase dea jumpa kawan dea, aku tunduk and terus pegi library.
sampai sane, aku skodeng jap ade sape. dah siap. aku blah sebab nampak muka cikgu rozini yang nak makan aku. haha.

then, aku pegi anjung sinar dan keluarkan keje add math aku.
tengah aku buat add math sambil layan lagu dengan volume tahap gila, aku cakap benda benda bangang.
berang dengan soalan add math!
after that, M mintak henset aku sebab nak bluetooth lagu.
aku pon bagi jela.
then, shahril pon datang. actually, dea tak kacau aku pon. deacuma kacau barang aku. #spoil
then, tetiba M keluarkan cita pasal fesyen A. 
aku memang anti mati dengan si A tu.
si M cakap, aku marah betul kat A.
aku just diam je.

then, aku ajak M pegi library sebab hujan and takut buku add math aku kena tempias.
sepantas siput, kitorang pegi library.
sampai library, aku tendang pintu library sebab mase aku skodeng, library nampak macam kosong.
masuk je, nampak A dengan shahril. okay, badan aku dah keluar wap bila nampak A.
then, pegi kauter pinjam and pulang just nak letak beg. aku perasan atau tak macam semua dalam library tu tengok aku lain macam.
lepas letak beg, aku pegi belakang nak amek buku reference add math.
dah amek, aku letak atas meja dengan bunyi macam dunia akan jatuh. mau tak kuat.
#hati tengah geram
then, si M datang tanya aku kenapa. sebab dari mase datang dea nampak aku macam pelik semacam.
so, mesti ade pape kan. pada mulanya, dea fikir aku kecik hati sebab tak dapat join kawad statik hari ahad ni. but, aku nafikan.
lepas si M tanya, aku macam marah. actually, memang aku marah. marah kat A!
aku marah tahap gila. then, M merajuk dengan aku.
aku pon buat don't know sebab aku tengah marah tahap gila!

mase buat add math, aku rase macam nak campak buku references tu.
sebab tak jumpa solution. okay, sesape jadi budak science pure pon akan buat macam tu kan? lagi lagi add math and physic. #aku tak amek physic pon
then, aku pegi belakang balek. nak amek beberapa buah buku references add math. #again
then, aku pegi jumpa M and say sorry. but, she seem like nothing happen to me.
maybe revenge to me because i mad at her or about i don't want she know my prob.
i guess.

lepas amek tu, aku sambung keje aku and aku stop.
secara tetibe, i cry alone there.
then, my lovely sis, Luo Zaini come to me.
dea pujuk aku. yang aku pulak, sibuk cakap nak mati.
tak ke gila!?
she try to pujuk me but, i continued cried myself and sleeping there.
she, try to told about her story when she feel upset with her life.
aku just dengar je. tak nak cakap ape ape sebab aku tengah sakit hati.
then, dea blah. member dea datang nak buat keje.
aku pon tersedar. aku cuma nampak sepintas warna pink.
lantak la.

then, aku cari. mane M. owh, baru aku ingat. dea marah aku lagi sebab mengamuk tanpa sebab.
muka aku keruh je.
nak hilang kejap, aku ikut ili ke mane dea pegi. tapi, dea tak perasan sebab aku asyik follow dea.
aku masuk satu bilik dimana bilik tu ade banyak novel untuk menengah atas macam aku. :P
aku just bace kulit belakang yang ade sinopsis. layan~
hilang kejap kat situ. then, nampak Luo Zaini ade kat situ. aku teruskan pembacaan aku.
then, aku kemas barang barang aku yang berselerak atas meja.
she said "akak nak balik dah ke?"
aku geleng kepala. tak nak cakap.
lepas kemas, join group zaini.
syiffa cakap kat aku "don't be sad".
aku ukirkan senyuman palsu kat dea. #ayat tak boleh blah
dan aku boleh bergurau dengan deorang. kiranya aku dah okay.
then, nampak la budak ppi masuk library. dan makan bersama dengan aku and Luo Zaini.
mase tu jugak, Luo Zaini suro aku cerita aku marah kat.
aku pon cerita la aku marah kat A and kenapa aku marah kat dea.
selesai bercerita, Luo Zaini cakap, "kalau ade orang tak suke akak, saya tetap sayang akak".
aku terharu. #dalam hati. tak sangka, ade jugak yang faham perasaan aku. tapi, dalam hati aku, tetap ade rase serba salah kat M. yela, kawan mane tak terasa hati jika kita marah tak tentu pasal kan?

okay, stop here. dah terlebih panjang ni.
nak taw kenapa aku marah kat A. tunggu...

kbaii.



  • Share:

You Might Also Like

0 00 Budak Chumel