10 000 ? Wang tunai kah ?

By Nurul Nabilah Zakaria - 1:05:00 PM

Assalamualaikum n salam 1 Malaysia. (ayat tak buley blah!)

Annyeong haseyo korang! Tetibe merepek bahasa korea kejap. Bukan selalu. Eh.. eh.. eh.. ape? Ape? 10 000? Aku menang RM10 000 kah? Gembira betul aku dapat duit banyak tu (padahal tak pandang pon). Well budak ni kalau 1 juta baru nak pandang (ada hati!). Okay la aku teruskan la story aku ni.

Tadi pagi aku terpaksa bangun awal sebab 10 000 ni la. Ape yang 10 000 tu? Ni la namanya 10 000 langkah anjuran Panel Kesihatan Johor. So far aku buley komen tentang program ni memang superb gila! Macam-macam nasihat yang diberi oleh doktor mengenai kesihatan ni walaupon aku tertido dengan ceramah kesihatan yang membosankan, tapi buley dikatakan program ni dapat membina semangat menurunkan berat badan selain mencegah penyakit yang merbahaya ni. So, dengan hormatnya, aku tabik spring la kepada penganjur ni!

Sebenarnya tak terdetik pon hati aku nak masuk program ni. Tapi, bila si Kelvin budak 4A tu panggil aku utk join program ni. Aku pulak dilanda serangan blurr. Then, member aku, Azie kata "kau masuk je. Bagus tuk kau". Dengan daya ingatan aku yang lebih kurang 1 trillion (ntah ape-ape je aku ni) aku pon masuk la. After daftar nama, aku tanya sume budak sape yang nak join benda alah ni. So, member aku yang sorang ni pon join sekali. So, aku tak keseorangan la jawabnya.

Hari yang dinanti, aku pon bersiap dengan jayanya (semangat gila kau!) aku pon naik kete abah. Sampai kat simpang jalan, baru teringat borang kebenaran aku tak bawak. Best tak? Of course la padan dengan muke aku! First, kena bebel dengan abah sebab aku memang cuai gila! Second, aku geram! How can i forget about that? Sampai je sane, aku geram lagi! Hoi! Korang kat mane? Nak terberak aku tunggu korang tau tak! Silap aku jugak tak tanya member aku. HAHAHAHAHA^^. Sampai je, borak la memanjang sampai program tu start. Start je, aku jalan dengan kakak kesayangan aku. Tapi, kejap je la sebab dia jalan dengan bf dia. Nak tak nak kena ikut jugak. Last-last aku jalan sensorang. Kesian tak? Berangan la kau!

Jalan punye jalan sampai jugak akhirnya! Pergh! Buley tahan penat tapi, seronok. Then, juruacara majlis suro masuk dalam sebab ade ceramah. Best killer ceramah dia! Nak tertido pon ade jugak! Tapi, aku anak En. Zakakria, sentiasa tabah dengan dugaaan (walaupon cume megantuk je). Tengah-tengah aku tak de keje, aku snap la gambar ni.


Hadiah seyh!


Ni la penceramahnya. Memang terbaek sampai aku tertido!



Agenda yang dinanti oleh aku adalah cabutan bertuah. Mane la tau tuah aku menang. Tunggu punye tunggu punye tetibe terdetik hati nak bukak phone. Tengok abah ade tepon 2 kali. Serius aku gabra! Tetiba cikgu aku yang teringin nak balik kena sebut nama dia sebab menang. Teruja cikgu aku. Pasu, aku tunggu bila la giliran aku nak menang ni. Termenung punye termenung, nama aku pulak kena sebut. Wah! Anak En. Zakaria menang la! Hidungku kembang kempis bila nama kena panggil! Abah! Kawan-kawan! Aku menang! (baru menang cabutan bertauh nak kecoh sekampung! (ayam bertelur riuh sekampung!). Ntah ape-ape je aku ni!
Nah la! Nikmati gambar ni. Muke-muke gembira menang cabutan bertuah.


Cikgu aku menang! Berseri-seri muka cikgu aku.


Muke yang tak buley blah! Perasan sekejap (macam menang award pulak!)

  • Share:

You Might Also Like

1 00 Budak Chumel