Dah seminggu rupanye skola open !

By Nurul Nabilah Zakaria - 5:52:00 PM

Assalamualaikum. Ape kabor korang? Harap sehat je ye. Tak  de yang sakit-sakit. Kita terus ke cite betul (actually, aku malas nak mengarut hari ni. Tired!). Baiklah, percaya atau tak, dah seminggu skola open kan? Aku pon baru rase. Hahaha^^ padahal ntah macam ape dah naik skola kali ni. Sedih, happy, terkezzut pon ade tau.

Nak cite banyak pekara kat korang. Tapi, hanya dua perkataan inilah aku tak de mase nak bukak blog ni iaitu NO TIME! Okay, we start my story (asal tetibe ade perkataan 'we'?). Start je la makcik! Fine! Nak cite la ni!


MONDAY

Wah! Betapa rindunya aku kat kengkawan aku! Teramat aku rindu mereka terutama best friends aku Azie, Ana, Sarifah n Maya! Miss korang! Masuk kelas, aku jadi budak pendiam sebab tak de sape nak layan aku. Sedih tak? Rata-rata budak kelas aku diorang suke layan setaraf diorang. Aku tak layan sangat. Tetibe, teringat ape yang Cikgu Dzulkarnain cakap yang acara sukan start esok (selasa). Takot jugak ade event aku sampai aku tertinggal pelajaran. Hmm.. rupanye memang ade! Kak Nida datang lepas rehat kat kelas aku sebab nak hantar note event aku. Tengok jap... 3 ACARA! Mak ai! Tak nak banyak pulak kan? Sadisnya! Nasib baek aku tak masuk acara larian. Cukup la tahun lepas masuk. Tobat tak mau masuk tahun ni!


TUESDAY

Acara hari tu adalah rejam lembing! Gila la! seriously, ni kali pertama aku masuk rejam lembing! 4 tahun aku skola tak pernah masuk rejam lembing! This is my first of the year aku masuk! Sah-sah la aku tak reti! So, aku belajar dari pakar. Memang aku tak reti n baling lembing tu macam ape dah. Mase tu, aku cume bayangkan budak-budak cina lelaki kelas aku nak kasi lembing tu kat diorang satu per satu! Terbaek! At the last, aku kalah dalam acara tu.


WEDNESDAY

Pagi tak de cerita menarik. Aku pegi pada waktu petang. Petang aku datang coz aku ade acara. Lempar cakera acara aku. Masuk library jap sementara tunggu Azie sebab nak cantikkan paparan petanq yang terbengkalai! Tapi, Azie datang lambat aku pon terus pegi padang. Terus dengan acara aku. After that, aku cabut pegi library. Macam tau-tau je aku tak menang acara tu. Hahaha^^


THURSDAY

Semua benda aku lupa! Haish! Macam mana aku boleh lupa? Buku Chemistry tak bawak.. paper 2 Biology tak bawak. Boleh dikatakan hari tu adalah HARI PELUPA (untuk aku je kot). Habes kelas Biology, kitorang bersalaman dengan Cikgu Tasmirah. Cikgu Tasmirah tanya aku semua subjek aku lulus ke. Aku balas ade dua subjek aku failed. Biasalah budak 'terlebih pandai' la katakan.Cikgu pon tanya balek ape yang aku failed. Aku jawab Add Math n Chemist. Cikgu cakap aku ni same je dengan anak dia, Farouq. Cikgu cakap kitorang boleh kahwin. Aku terkezzut la dengan ape yang cikgu cakap. Aku reply, tak mau! Sebab Farouq suke dengaki aku. Kenyataan! Dia memang suke dengki aku! Tak boleh dinafikan!


FRIDAY

Hari ni, boleh tahan becok jugak la mulut aku. Ye la, kat rumah mane banyak cakap. Borak pon dengan abah, adek aku, cousin, auntie n uncle. Tutup segala rahsia di rumah. Akhirnya, dibongkarkan kat skola dengan segala cite-cite mase cuti (hai, tak habes lagi ke?). Dari pagi sampai tengah hari except waktu rehat. Aku bace komik yang aku pinjam dari Aina 4A. Then, kelas Math Mord aku boleh tertidur! nasib baek tak kena kantoi dengan Cikgu Jalilah. Kalau tak, nahas la! Jadi hulubalang kat kelas. Hahahaha^^. Bertugas kat library sangat sedih. Aku sorang bertugas. Ye ye je si Farhana n Azlina cakap diorang datang bertugas. Tapi, hampeh! Mesti gara-gara Susi (my fiance) tak datang bertugas! Kak Huda pon same! Sadis betol! Semua keje aku kena buat! Nasib baik just susun buku je. Kalau satu library aku kejekan, alamat aku boleh koma setahun! Grr!!!! >=(



Harap maaf kalau selama ni aku berkata kasar
Inilah aku...
Kengkawan, mintak ampun...
=)

  • Share:

You Might Also Like

0 00 Budak Chumel