Yesterday...

By Nurul Nabilah Zakaria - 5:28:00 PM




Annyeonghaseyo

Confirm korang tanya result aku macam mana kan?

Honestly, okay-okay je.

Nampak tak muka L Infinite kat atas tu? Macam ni la muka aku masa ambil result.

Untuk merawat hati yang luka, my best friend, Anne, telah bawa aku makan kat KFC.

Mulanya, aku cuma nak ajak dia makan kat restoren favourite aku. But, dia dah ajak aku makan kat KFC, aku on je la.

In KFC, we shared many story. Family story and mostly, K-Pop story. Wuhuu~

Memang aku rasa happy. Then, masa ngah makan, Mama call aku.

Mama tanya result aku macam mana. Masa aku kat sekolah, ingat nak jumpa Mama. Tapi, Mama dah kena kerumun dengan anak-anak murid kelas dia. So, aku tak nak kacau.

Masa Mama call aku, airmata aku mengalir sekali lagi. Aku bagitau Mama masalah aku. Mama faham keadaan aku.



Inilah yang Mama cakap kat aku. But, versi Melayu la.

Balik, aku teman Anne sampai bas dia datang. Masa kat hentian bas, aku main dengan kucing. Time tu, teringat story dia pasal kucing dia main dengan tupai mati. Hahahahaha. Cakap pasal tupai, teringat wajah Ryeowook. Hahaha. Si Tupai comel. Hehehehe.

Sampai rumah, aku macam teruk. Setiap kali aku nak cakap, airmata aku akan keluar. Memang masa tu, aku speechless. Abah balik, aku tak pandang Abah pun. Lepas Abah tengok result aku, aku terus memerap dalam bilik. Aku tak nak tengok muka Abah yang sedih tu. Aku pun menangis seorang dalam bilik sambil dengar lagu Gray Paper. Actually, aku sangat suka dengar lagu tu sebab lagu tu sedih. Bila si penyanyi menyanyi, aku teringat nyanyian dia, hanbal, dubal. Masa tu, aku rasa nak lari dari rumah. Aku tak sanggup tengok muka Abah yang sedih.

Malam, KFC lagi? Whole day I ate KFC? Memang tak turun la berat badan aku ni. =='
Abah cakap, Abah beli untuk aku. Sebenarnya, aku memang hilang mood terus. Muka aku dah macam Yoon Eunhye yang asyik memasamkan muka je. So, aku makan tanpa rasa apa-apa. Happy tak de, sedih tak de. Aku macam hilang perasaan masa tu. But, end of dinner, aku dah mula senyum sikit-sikit.

Midnight, I chat with my friend, Suhana and Farouq. Happy. A little bit. Well, aku sempat kenakan Suhana. Hahaha. Dia hampir nak marah aku. Dah lama tak kenakan dia. Masa Form 4, dia asyik sedih je. Naik Form 5... sikit la. But, kadang-kadang dia juga buat lawak tak senonoh dalam kelas. Aku duduk sebelah dia, tau je la. Time kelas Komsas and Tatabahasa masa Form 5, buku dia la jadi mangsa perkongsian aku. Aku memang selalu tak bawa buku Tatabahasa and Komsas ke sekolah. Serius, ngantuk gila belajar subjek tu masa tu. Berkat aku hampir terlelap dalam kelas, aku dapat gred yang cemerlang dalam subjek Bahasa Melayu. I'm happy.

That's all for today. Hope you enjoy with my story.

Keep Calm and Carry On! Hwaiting Nabiela!

kbaii.



nota chumel: Myungsu (L) jangan la nangis kerana saya. Nanti saya terikut sekali. L saya punya!



  • Share:

You Might Also Like

0 00 Budak Chumel