End my happy day with Her

By Nurul Nabilah Zakaria - 5:46:00 PM



heyy, kita jumpa lagi.

today, i wanna share something that i never forget today until i die.

i happened a few minutes ago.

my lil sis call me...

"hello"
"assalamualaikum"
"waalaikumussalam"
"akak ada kat umah tak?"
"yup, i'm at home"
"keluar sekejap"

aku keluar. nampak kete bapak dia. then, aku ambil kunci rumah untuk bukak pagar yang dikunci.

dah bukak, nampak dia bawak buku komsas aku and sampul surat warna kuning (kitorang memang rajin buat surat).

"saya cuma nak bagi ni je"
"okay"
"tutup mata"
"okay"

aku tutup mata. tangan aku rasa something yang lembut. nak kata bantal, bukan.

"cuba teka apa?"
"patung"

aku bukak mata. yes! memang betul tekaan aku. lagipun aku macam nampak something masa dia nak datang kat aku. cuma, aku tak cam apa barang tu.

aku menangis dapat hadiah tu. My lil sis dah cuak.

"akak jangan la nangis"
"akak happy sangat sangat"

seriously, tak taw nak cakap apa mase tu sampai aku peluk dia.

"you're the last one wishing me happy birthday"

then, aku nampak dia masuk dalam kete. aku nampak.... A CAKE and ANOTHER PRESENT!
lagi aku nak menangis kuat! seriously, aku tak pernah dapat hadiah dari kawan. sebab aku taw diorang asal dari mana. so, tak mengharapkan apa apa dari diorang. cuma hari ni, aku dapat hadiah dari Anne a.k.a Miss Cho and another one from her.aku tak bohong! 5 tahun aku skola menengah, ni la kali pertama aku dapat hadiah dari kawan dan adik angkat.

berbalik kepada cerita tadi...

"lets go inside"
"okay. ayah tak ikut sekali ke?"
"tak payah"
"letak je kat meja situ"

aku dah mati kutu da. she wipe my tears. seriously, terlebih terencat pulak aku hari ni. padahal, aku tak mengharapkan apa apa daripada sesiapa. ni la kali pertama aku happy gila!

"dah la kak, tak payah la menangis. kalau akak tak suka, saya ambil balik la"

"tak la. akak happy sangat! 5 years i school, i never got a present from my friend"
"habis,  Kak Ana tu..."
"this is my first time and first year i got a present from my friend and you too"

she wipe my tears again. then, dia pon balik rumah.

sementara aku tunggu baju siap basuh, aku tengok hadiah tu. mula mula nak bukak tapi, nanti la. then, dalam hati tak sabar gila, aku bukak hadiah yang bersampul tu. buka je... Ya Allah, tafsiran al-quran dengan yassin. Subhanallah... aku menangis lagi. aku bersyukur kepada Allah kerana telah menemukan insan yang paling baik dalam hidup aku. Alhamdullillah... terima kasih Ya Allah...

that's the end of my happy day with her.


*dari Dia*



kbaii.



nota chumel: aku kasi nama teddy bear tu, Zaini.




  • Share:

You Might Also Like

0 00 Budak Chumel