Whole Day

By Nurul Nabilah Zakaria - 12:11:00 AM

heyy ya.

sehat korang? alhamdulillah. hari ni aku nak cite sal hari sabtu. hari sabtu korang sekolah kan? jangan tipu aku kayy. hehe. kalau korang sekolah.... aku CUTI!!! tapi, kenapa? hehe. jom bace. rase meluat? sepantas siput pegi kat [x]. haha.

hari sabtu lepas, aku ade perlawanan petanq peringkat daerah. amacam? hebat tak aku? hehe. angkat bakul ye cik nabila. haha. bangun seawal 5 pagi. hajat nak buat solat sunat hajat la kan tetiba aku boleh sambung tido. tengoklah, dasyat tak dasyat kan aku ni. haha. well, inilah nabila. then, dah siap buat sarapan kejut adek aku. dea pon sekolah macam korang. hehe. aku pulak, belek belek jersi petanq aku.


err... aku pun nampak jugak. warne macam gedik kan? err... sorry to say ye cikgu salmiah. haha. ramai jugak bebudak perempuan yang join petanq tak puas include ME! macam aku suke je pink \sorok muke la beb aku suke pink. haha/ . okay, siap berbaju lengkap tetibe sampai sekolah..... aku pakai inner terbalik? haish ==' macam mane boleh terbalik. naseb baik perasan mase nak tukar inner aku dengan sarung lengan dayah. nak tukar dah tak sempat aku pun blah dari kawasan dalam skola lepak dengan pak guard sambil tunggu member yang tak sampai lagi. dengan senang hati lepak sensorang. member lain nampak pelik je tapi, aku tak rase pelik sebab aku punye suke la! tak payah nak busybody ye. member pon sampai, aku pon blah dari situ.

sampai kat SMk Simpang Renggam \SMKSR/, kitorang letak beg and start latihan sekejap. opss, lupa la pulak aku nak bagitau sape yang join kan. okay, skola aku bawak 4 pasukan iaitu SDARA A lelaki and perempuan dan SDARA B laki dan perempuan. sape ahlinya? okay, jom tengok carta ini. haha.


SDARA A lelaki
- fahmy
- noriss
- shahril

SDARA A perempuan
- sumayyah
- ili nur amni
- nasroein

SDARA B lelaki
- billy \zul/
- tajul \bukan tajul poyo. ni adek dea/
- danny

SDARA B perempuan
- khadijah
- nabila \aku/
- kahirani

u see? mula mula cikgu letak kat SDARA A tapi, cikgu ubah pasal aku tak berapa nak terro sangat. okay, sudah? bagus. then, perlawanan bermula but, bukan skola aku yang start dulu. skola aku start dalam pukul 10 lebey. first, aku lawan dengan SMK Layang-Layang dan, kami menang setelah dimaki and diberi amaran keras oleh cikgu salmiah. gila la. ekceli, tak melompat pon waktu tu. after that,  lawan dengan SMK Belitong. malangnya, group aku kalah. ergh!!! cikgu suro aku tanya urus setia yang group aku ade lawan lagi tak. nasib kami memang baik, ade perlawanan. lawan kitorang SMK Paloh. bdk india SMK Paloh tu... ish, geram gila aku! buley mintak aku baling bola jack jauh sikit. what the heck! suke aku la nak baling gaya ape jauh mane. nasib kitorang mase tu menang and lawan SMKSR B. mase tu, kitorang tak fikir ape ape pon. game pertama hingga ketiga, kitorang bolot 6-0. then, mereka naik dengan 6-4 gitu and last, group kami menang. lawan pulak dengan dak pra-u skola mane ntah. panjang sangat short form nye. pon same and kitorang menang.

then, kitorang lawan SMKSR A. erk! kenapa? aku takut + gementar. lawan bdk pro! ade sorang bdk kecik tu, memang terror tembak bola kitorang. but, ade jugak sorang bdk yang akn kena pelemang dengan aku. mulut dea... subhanallah. rase nak cili je mulut bdk ni. tapi, kitorang tewas dengan diorang. then, fikir kitorang, game group aku dah habes. rupanya ade lagi 1 game yang menentukan sape dapat tempat ke-4 ang\d ke-3. kitorang lawan dengan bdk SMKSR C. naseb mase tu macam tuah je kan. dah la main sampai malam. ish, gerun aku! then, naseb kitorang, dapat tempat ke-3. pack barang, pastu pegi tempat assembly diorang diumumkan pemenang. pack lagi, masuk surau sembahyang magrib. aku cakap kat khairani. untung kitaorang dapat tempat ketiga. dea pon ye kan. then, aku berseloroh la dengan dea. agak agak inner terbalek aku la kan bawak tuah. tapi, tu kata org tua tua. haha. bkn ape, sampai sane, aku dah tak sempat tukar sebab cikgu nak cepat. lepas sembahyang maghrib, aku dapat call bapak aku yang bapak aku dah ade kat depan skola. err... habes la aku kena marah! kawasan skola dah la gelap macam ape dah. then, cikgu suro dak laki jalan sampai ke depan yang girls, duk dalam kete cikgu salmiah termasuk aku. nak mati ke aku jalan sorang sorang. sampai kat kete aku pon balek.

kbaii.



  • Share:

You Might Also Like

0 00 Budak Chumel